Becuri faruri - Ce fel de becuri exista?

17 Ianuarie 2022
Lugoj Info.ro -Becuri faruri - Ce fel de becuri exista?

Ne uităm la diferitele tipuri de becuri pentru faruri și testăm 10 unități cu halogen pentru a afla care sunt luminile principale ale becurilor și care nu fac nota...

Aici ne gândim dacă cel mai bine este să alegeți cele mai noi becuri foarte luminoase, becuri cu durată mai lungă sau becuri cu o putere de lumină mai albă, sau dacă ar trebui pur și simplu să le cumpărați pe cele mai ieftine pe care le puteți găsi.

Există trei tipuri diferite de becuri pentru faruri: halogen (care se bazează pe tehnologia care există de zeci de ani), xenon (care folosește tehnologii mai noi pentru a crea o lumină mai durabilă și mai strălucitoare) și LED, care este cea mai nouă, cea mai mare energie.  -tip eficient de lumină auto.

Designul mașinii dictează în general ce tip de becuri sunt folosite.  Mașinile mai mici și mai accesibile sunt cel mai probabil să aibă becuri cu faruri cu halogen, în timp ce cele cu un stil mai sportiv vor fi proiectate pentru a avea unități de faruri mai înguste, astfel încât este probabil să folosească becuri cu xenon.

Deși cele mai recente becuri cu LED-uri sunt utilizate pe scară largă pentru luminile de zi pe mașinile noi, ca faruri, acestea sunt încă rezervate în mare parte pentru modelele de vârf, de lux și sport, deoarece sunt cele mai scumpe de produs.

Cum să alegi un bec pentru fiecare parte a mașinii.

Dacă unul dintre farurile dvs. este ars și este timpul pentru înlocuirea becului farului, varietatea de becuri disponibile la magazinul dvs. local NAPA Auto Parts ar putea părea puțin uluitoare.  Diferitele tipuri de becuri din care puteți alege sunt halogen, xenon cu descărcare de înaltă intensitate (HID) și diodă emițătoare de lumină (LED).

 

  • Faruri cu halogen

Becurile farurilor cu halogen funcționează ca becurile incandescente, folosind un filament subțire de tungsten într-o capsulă de sticlă umplută cu gaz cu halogen.  Acestea oferă o putere de lumină crescută pe drum și un fascicul de lumină mai lung care poate oferi un timp de reacție sporit atunci când conduceți noaptea.  Becurile cu halogen sunt cel mai comun tip de far folosit în prezent, oferind costuri reduse și o durată de viață între 500 și 1.000 de ore.  Totuși, becurile cu halogen generează și exces de căldură, consumă multă energie și necesită o manipulare atentă pentru a preveni reacțiile cu alte substanțe de pe sticlă.

 

  • Du-te mare cu Xenon

Un far care trebuie înlocuit Farurile Xenon HID sunt de aproximativ două până la trei ori mai luminoase decât lămpile cu halogen - ceea ce este grozav pentru șofer, dar nu atât de bun pentru traficul din sens opus, deoarece strălucirea pe care o provoacă poate fi deosebit de enervantă dacă lămpile nu sunt îndreptate corespunzător  .  Acestea folosesc mai puțină putere pentru a funcționa decât halogenii și sunt bune pentru până la 2.000 de ore de utilizare.

Luminile HID nu folosesc un filament, dar funcționează la fel ca un bec fluorescent și conțin un tub închis umplut cu gaze.  Curentul electric este aprins de o sarcină - asemănătoare unui balast - care trece prin electrozi la fiecare capăt.

 

Imagine preluată de la autopieseonline24.ro

 

Conducând Calea

Recent, producătorii au început să echipeze mașinile cu LED-uri pentru că sunt foarte eficiente din punct de vedere energetic, au un raport ridicat lumeni-watt și se laudă cu durate de viață extraordinare.  Ard mai rece decât alte tipuri de faruri strălucitoare.  Dimensiunea lor mică le permite, de asemenea, să fie folosite în proiecte de iluminat mai creative.

BMW este pionierat în iluminarea laser pentru noul său supercar i8, anunțând că noile faruri sunt mai mici, mai eficiente din punct de vedere energetic și pot ilumina drumul cu până la 600 de metri în fața lui i8.  Acestea fiind spuse, poate trece ceva timp până când această tehnologie de ultimă oră de iluminare devine mainstream.

Când este timpul să alegeți un bec de înlocuire a farului, iată câteva indicații de care trebuie să aveți în vedere:

 

  • Dacă aveți un buget redus, farurile cu halogen pot fi cele mai bune, deoarece oferă performanțe generale bune la un cost relativ mai mic decât alte tipuri de faruri.
  • Farurile cu xenon emit o lumină foarte puternică și pot fi preferate de cumpărătorii care conduc des în zone întunecate, izolate.
  • LED-urile sunt de obicei populare în rândul cumpărătorilor care acordă prioritate duratei lungi de viață și consumului eficient de energie.

 

În cele din urmă, atunci când alegeți un bec de înlocuire, ar trebui să evaluați luminozitatea și temperatura la care arde becul de schimb.  Alegerea becului de schimb OEM recomandat va preveni deteriorarea carcasei farului de un bec fierbinte.  Unii cumpărători pot alege un far în funcție de nuanța luminii acestuia;  dacă alegeți stilul în detrimentul funcției, nu uitați să verificați orice reglementări sau legi privind farurile cu privire la culoarea și luminozitatea becului.

Cum să schimbați singur un bec de pe mașină.

Farurile de lucru sunt esențiale pentru a conduce orice mașină în siguranță, dar se sting ocazional.  A ști cum să schimbi un far și ce să cauți când partea din față a mașinii tale se întunecă te poate ajuta să remediezi rapid problema.

Verificați dacă becul farului este stins

Determinarea cauzei unei probleme cu farurile începe pur și simplu prin observare.  Mai întâi, aprindeți farurile pentru a vedea dacă este doar o lumină stinsă.  Dacă unul este stins, în 90% din timp lumina se va aprinde din nou prin simpla înlocuire a becului, spune Emilio Zullo, proprietar și tehnician la E & L Automotive, în Ossining, NY. Un test rapid, dacă nu aveți un  becul la îndemână sau dacă sunteți la drum când observați problema farului, este să trageți și să atingeți lumina cu pumnul, ceea ce uneori o va face să se aprindă, spune el.

„Dacă continuă, înseamnă că filamentul este ars”, spune Zullo.  „Când îl lovești, scuturi filamentul și, dacă acesta face contact, chiar se aprinde.”  Acest lucru vă poate permite cel puțin să ajungeți într-o zonă în care puteți avea lumina reparată, adaugă el.

Cum se schimbă un bec de far în 5 pași

Consultați manualul de utilizare pentru detalii despre cum să schimbați farul în vehiculul dvs. specific, precum și ce bec de far să cumpărați.

Pasul 1. Opriți mașina

Pentru a asigura siguranța, opriți mașina și scoateți cheile din contact.

Pasul 2. Deschideți compartimentul motor

Scoateți capota mașinii și localizați suportul farului, lângă partea din față a mașinii.

Pasul 3. Deconectați firele de alimentare ale becului farului

De obicei sunt trei fire atașate la baza becului.  Împingeți în jos clema sau capacul care le ține la loc.

Pasul 4. Deșurubați farul vechi

Fiecare mașină este diferită, avertizează Zullo.  „Unele mașini poți ajunge direct la bec, dar cu unele mașini nu poți”, spune el.  Uneori, bateria sau carcasa filtrului de aer este în cale și uneori trebuie să scoți aripa interior și să te bagi în spate.

Cu toate acestea, dacă puteți deschide farul, atunci este doar o chestiune de a schimba becul cu halogen.  Aceasta înseamnă să vedeți cum este blocat becul și să îl deblocați cu atenție.  Totuși, dacă rupeți clemele care sunt folosite aici, va trebui să scoateți întreg farul, avertizează Zullo.  „Așa că trebuie să vezi cum este cuplat, să-l demontați ușor și apoi trebuie să inversați procedura, mergând înapoi fără a pune degetele pe sticla becului”, spune el.

Pasul 5. Înșurubați noul bec al farului

Înșurubați ușor noul bec fără a atinge sticla becului;  uleiul și murdăria de pe mâini pot face ca becul să se spargă odată ce se încălzește.  Închideți capota mașinii dvs.  Cu noul bec la locul lui, farurile dvs. ar trebui să fie din nou la fel de bune și vă puteți bucura din nou de a conduce mașina ziua sau noaptea.